Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Welkom bij de rubriek, veelgestelde vragen!

Hierbij enkele antwoorden op de vragen die het meest gesteld worden door onze klanten. Voor elke stap van uw aankoop vindt u antwoorden, gaande van de artikelkeuze tot de after-sales service. Indien u meer informatie wenst betreffende uw aankopen op www.gerstaecker.be, ga dan naar de pagina ‘hoe een bestelling plaatsen’.
Wij zijn natuurlijk ook ter uw beschikking voor alle extra informatie, via onze email: welkom@gerstaecker.be. Wij zien uw vragen tegemoet.

  • Uw klant account: aanmaken, inloggen, accountgegevens vergeten
  • Hoe werkt het winkelmandje
  • Service ‘zonder zorgen’
  • Hoe bestellen?
  • Hoe worden de leveringskosten berekend?
  • Wat zijn de verschillende beschikbare leveringswijzen?
  • Ik bezit een voordeelcode. Hoe kan ik deze benutten?
  • Ik heb mijn bestelling ontvangen, er ontbreken enkele artikelen, wat kan ik doen?
  • In welke omstandigheden is een retour mogelijk?
  • Wij betalen het verschil terug indien u elders goedkoper vindt!
  • Hoe kadocheques aanbieden?
  • Wat zijn de eigenschappen van de producten van het merk Gerstaecker?
  • Hoe weet ik dat ik mij op een beveiligde website bevind?
  • Ik heb het antwoord op mijn vraag niet gevonden. Hoe kan ik de klantendienst contacteren?
  • De maten


Klant account 

AANMAKEN VAN EEN ACCOUNT

1.  Klik op de link, bovenaan in de grijze balk, « Maak een account aan ».
2. Vul het formulier in (de velden met een asterisk zijn verplichte velden).
Eenmaal de verplichte velden ingevuld (burgerschap, naam, voornaam, profiel, e-mail adres en wachtwoord), dan komt u terecht op het scherm waar u zich kan inschrijven voor de Newsletter. Door het vakje “Ik aanvaard gepersonaliseerde offertes en promoties te ontvangen per e-mail” aan te vinken, worden “Uw interesses” en “Social media” beschikbaar. Het is dan mogelijk om uw interesses aan te duiden (Grafische kunst en kalligrafie, Pastel en Tekenen, Acrylverf, Beeldhouwkunst en modelleren, Inlijsten en druktechnieken, Olieverf, Aquarelverf) en te kiezen of u ons wenst te volgen op één van de 4 social media waar wij het meeste actief zijn (Facebook, Twitter, Google+ en Pinterest).
Gelieve minstens één interesse aan te duiden.

Eenmaal de keuze gemaakt en deze stap beëindigd, kan u bij de volgende stap uw aanvullende gegevens intikken: uw facturatieadres en uw leveringsadres (indien dit verschillend is, u moet dan aanvinken “Ik wens aan een ander adres geleverd te worden”).
Het is vervolgens voldoende om te klikken op de knop “Inschrijving beëindigen” rechts onderaan op het scherm en klaar is kees! Indien er reeds een account bestaat met het e-mail adres dat u wenst te gebruiken, dan zal dit aangeduid zijn met een bericht in een informatiebel “Deze e-mail is reeds in gebruik. Gelieve een nieuwe e-mail in te voeren”.
Indien het ingevulde e-mail adres fout is, dan komen er twee berichten op de twee regels van invulling van het e-mail adres: “Gelieve de gegevens van uw e-mail adres te controleren” en “De twee adressen moeten identiek zijn”.

HOE KAN IK MIJ INLOGGEN OP MIJN KLANT ACCOUNT?
U moet klikken op “Zich inloggen” bovenaan het scherm. Vervolgens krijgt u een scherm waar u uw e-mail adres (uw accountgegevens) en uw wachtwoord moet invullen.
Indien uw wachtwoord of uw accountgegevens fout zijn, krijgt u het bericht: “E-mail of wachtwoord ongeldig”.
Het kan ook enkel een tikfout zijn. Probeer opnieuw de gegevens in te voeren (login=accountgegevens) en wachtwoord.
Of u hebt nog geen account gecreëerd, en moet u er simpelweg een aanmaken.
Eenmaal ingelogd, kan u al uw informatie; uw interesses, uw adressen, uw bestellingen en uw wenslijstje terugvinden, wanneer u op ‘Uw klant account’ bovenaan de pagina klikt.




LOGIN EN/OF WACHTWOORD VERGETEN

Eenmaal u op “Wachtwoord vergeten?” het geklikt, krijgt u een scherm (achtergrond van de website is gearceerd en het scherm met de aanvraag voor een nieuw wachtwoord is op de voorgrond). U klikt dan op de knop “Wachtwoord aanvragen”.
Indien de vraag goed werd behandeld, leest u het volgende bericht: “Wachtwoord opgestuurd aan: xxx@xxx.fr”. In deze samenvattende e-mail vindt u een link waarmee u uw wachtwoord opnieuw kan instellen. Eenmaal uw wachtwoord opnieuw ingesteld, krijgt u een bevestigingsscherm met de melding dat uw wachtwoord werd gewijzigd. Indien u geen mail ontvangt, gelieve het spam dossier van uw e-mail te controleren.
Bij het invoeren van twee verschillende wachtwoorden, krijgt u een bericht.

Klik op “Wachtwoord vergeten?”

Hoe werkt het winkelmandje


U vindt het winkelmandje via de link bovenaan rechts op het scherm.
Hoe een product aan mijn winkelmandje toevoegen?
Om een product aan uw winkelmandje toe te voegen, ga naar de productfiche van het artikel, en klik vervolgens op “Toevoegen aan winkelmandje”.
U ziet een groen rondje als het artikel beschikbaar is, een rood rondje als het artikel niet beschikbaar is.
U kan eveneens producten in het winkelmandje plaatsen via de directe bestelling. Om verschillende artikelen te bestellen via de directe bestelling, is het voldoende om de referenties te scheiden met een komma. Voor meer informatie, lees de pagina Hoe een bestelling plaatsen.
De artikelen aanwezig in uw winkelmandje kan u bekijken door uw muis op “uw winkelmandje” te plaatsen (in het scrollmenu).
In uw winkelmandje, is het mogelijk:
- De producten in uw winkelmandje te bekijken (de hoeveelheid ervan wijzigen of ze verwijderen uit het winkelmandje),
- Producten bij te voegen via de directe bestelling of de banner “aanbevolen door kunstenaars”;
- Een voordeelcode bij te voegen (de volledige korting is aangeduid boven het totaal bedrag van het winkelmandje),
- Klik op “Bevestig uw bestelling” om naar de volgende stap te gaan.

WINKELMANDJE OPSLAAN


Wanneer u artikelen opslaat in uw winkelmandje (zonder ingelogd te zijn in uw account), dan blijven deze aanwezig in uw winkelmandje. Wanneer uw zich afmeldt van de website en u zich nadien terug aanmeldt op dezelfde computer, dan blijft uw winkelmandje gevuld.
Wanneer u artikelen opslaat in uw winkelmandje (zonder ingelogd te zijn in uw account), dan blijven deze aanwezig in uw winkelmandje. Wanneer uw zich afmeldt van de website en u nadien terug aanmeldt op een andere computer, dan is uw winkelmandje leeg.
Wanneer u artikelen opslaat in uw winkelmandje en u zich vooraf hebt ingelogd, dan blijven deze aanwezig in uw winkelmandje. Wanneer uw zich afmeldt van de website en u nadien terug aanmeldt op dezelfde of op een andere computer, dan blijft uw winkelmandje gevuld.

WINKELMANDJE GEBLOKKEERD


Indien u tot de pagina van de beveiligde server gaat en vervolgens terug naar uw winkelmandje wenst te gaan dan is uw winkelmandje geblokkeerd.
Service ‘zonder zorgen’
Voor slechts 0,95 €, ondernemen wij al de nodige stappen ingeval van schade tijdens het transport. Deze service is enkel van toepassing indien u de melding ‘onder voorbehoud van nazicht’ heeft genoteerd op de leveringsbon van de vervoerder.


Hoe bestellen?

IDENTIFICIEER U

Eenmaal u winkelmandje vol, klik op de icoon “Bestelling bevestigen”.
Controleer uw artikelen, en klik op “Ik identificeer mij”. Bij deze stap is het voldoende om u te identificeren om verder te gaan.
Indien u reeds een account bezit, vul dan uw accountgegevens en wachtwoord in, vervolgens bevestig (linkse deel van het scherm identificatie winkelmandje).
In geval van een eerste bestelling of indien uw geen Gerstaecker account bezit, dan zal u gevraagd worden een account aan te maken, door op de link op de rechterzijde van het scherm te klikken. Door op “account aanmaken” te klikken, komt u terecht op “klant account”. Volg de stappen voor het aanmaken van een account. Voor meer informatie betreffende het aanmaken van een account, ga naar de eerste vraag van deze pagina.

DE LEVERING

Eenmaal u geïdentificeerd bent, komt u terecht op de pagina levering voor de keuze van uw leveringswijze.
In deze fase, vult u uw adres en leveringsadres in. Om te betalen, klikken op “Ga naar het overzicht van uw bestelling”.

DE BETALING

Deze stap is een overzicht van uw winkelmandje en een beschrijving van de verschillende betaalwijzen. U moet een betaalwijze kiezen, de algemene verkoopsvoorwaarden aanvaarden en vervolgens op “Toegang tot betaling” klikken.
Door een bankkaart te kiezen, komt u terecht op een beveiligde server waar u de keuze hebt tussen verschillende soorten kaarten.
Als u het verkeerde nummer intikt, dan ziet u het bericht “kaartnummer ongeldig”.
Indien alles ok is, krijgt u een scherm met het bericht dat de bestelling is bevestigd.
Eenmaal de betaling verricht, ontvangt u een bevestiging van bestelling per email.


Hoe worden de leveringskosten berekend?

De leveringskosten worden berekend in functie van het totaal bedrag van uw bestelling.
Levering aan huis:


- Bestellingen met een totaal bedrag vanaf 99 € TTC, worden gratis geleverd,
- Bestellingen met een totaal bedrag tussen 49 en 99 €; de leveringskosten bedragen 4,95 € TTC.
- Bestellingen met een totaal bedrag lager dan 49 € TTC; de leveringskosten bedragen 7,95 € TTC.


Bestelling van uitsluitend penselen:

Gratis leveringskosten vanaf 24,95 €, voor aankopen van exclusief penselen en sets penselen (levering aan huis of in de winkel van Rijsel).
Hoe wordt mijn pakket geleverd?
Per transporteur: de bestelde artikelen worden geleverd door de transporteur die de verkoper heeft aangeduid. Alle artikelen worden door de transporteur tot aan de eerste trede geleverd. De levering gebeurt van maandag tot vrijdag, tussen 8 uur en 18 uur.


LEVERINGSTERMIJN

De gemiddelde leveringstermijn bedraagt tussen 3 tot 5 dagen. Voor verdere informatie gelieve ons te contacteren via het contactformulier.


Ik bezit een voordeelcode. Hoe kan ik deze gebruiken?
Indien u een voordeelcode bezit, kies eerst een artikel en voeg dit toe aan uw winkelmandje. Klik vervolgens op “Uw winkelmandje” op het scherm bovenaan rechts.
Onder het overzicht van uw winkelmandje hebt u de mogelijkheid uw voordeelcode in te tikken. Vervolgens klikt u op “OK”. De eventuele kortingen worden onmiddellijk verrekend in het overzicht van uw winkelmandje.
Is het mogelijk kortingen te bekomen?
Vanaf het begin was het onze wens om kunstenaarsartikelen aan te bieden aan de laagst mogelijke prijzen, en het is ons gelukt. Al onze producten zijn tussen 10 en 40% goedkoper dan elders.
Wij willen iedereen de kans geven aan dezelfde prijs te kopen en de beginnende kunstenaars aanmoedigen door ze vanaf het begin kwaliteitsproducten aan te bieden aan de beste prijs. Het is niet onze wens om met elke klant de prijs te onderhandelen, maar eerder om ons te focussen op de uitbreiding van ons gamma, de onderhandeling van interessante promoties met onze leveranciers, alsook regelmatig nieuwigheden en exclusiviteiten aan te bieden.
Heel vaak, gedurende het jaar, ontvangen goede klanten cadeaus en zij worden hier telkens spoedig van op de hoogte gebracht.

Ik heb mijn bestelling ontvangen, er ontbreken één of meerdere producten, wat moet ik doen?


Eerst en vooral, controleer goed uw pakket: regelmatig worden bladen in de dubbele bodem geplaatst voor bescherming. Het is ook mogelijk dat kleine producten zich in de plooien van het opvulmiddel bevinden.
Indien u na controle toch nog artikelen mist, gelieve onze klantenservice te contacteren via ons formulier of per e-mail aan welkom@gerstaecker.be.


Wanneer worden de retours aanvaard?
De retours worden aanvaard in de volgende gevallen:
- het product of de producten van de bestelling zijn beschadigd,
- één van de producten van de bestelling komt niet overeen met de bestelling,
- één of meerdere producten van de bestelling voldoen niet.
U hebt maximum 15 werkdagen om ons de producten terug te sturen, vanaf de dag van ontvangst van de bestelling. Enkel in dit derde geval zijn de retourkosten op uw kosten.
In alle gevallen, gelieve vooraf de klantenservice te contacteren via ons contactformulier of via email: welkom@gerstaecker.be


HOE EEN BESTELLING TERUGSTUREN OF OMRUILEN?

Al onze producten bezitten de garantie ‘tevreden of geld terug’. Indien u een bestelling hebt geplaatst op onze website en u niet volledig tevreden bent over het product, dan beschikt u over een termijn van 30 kalenderdagen vanaf de dag van ontvangst van de goederen om u te informeren en om ons het product geheel, in perfecte staat, in zijn originele verpakking en met een leveringsbon terug te sturen. U moet op de achterzijde de teruggestuurde artikelen vermelden en de reden van de retour.
U artikel wordt dan omgeruild, terugbetaald of u ontvangt een creditnota.
Omruilen is gratis: u moet geen nieuwe verpakking- en leveringskosten betalen. Enkel de retourkosten zijn voor u.
Indien de geleverde producten niet overeenkomen met de artikelen die u besteld hebt, en in geval de fout bij ons ligt dan zijn de retourkosten voor ons. Daarentegen, indien het bestelde product u niet bevalt, dan zijn de kosten en de risico’s verbonden aan het terugsturen van de artikelen voor u.
Elke retourzending vereist het uitdrukkelijk voorafgaand akkoord van de verkoper.
In alle gevallen, gelieve de klantenservice te contacteren via ons contactformulier of email: welkom@gerstaecker.be
De artikelen die onvolledig, beschadigd of vuil worden teruggestuurd worden geweigerd en niet terugbetaald.


TERUGBETALINGSTERMIJN

Al de terugbetalingen worden uitgevoerd binnen een termijn van 14 dagen. U ontvangt deze informatie bij het overzicht van uw bestelling op internet en in de voetnoot van uw factuur.
Terugbetaling van het verschil als u elders goedkoper vindt!
Wij garanderen terugbetaling van het prijsverschil als u elders goedkoper vindt.
De laagste prijs garantie voor u!
Als u binnen 30 dagen na de aankoop bij ons (de factuurdatum geldt als bewijs) hetzelfde product op dezelfde voorwaarden met betrekking tot kwaliteit en service goedkoper vindt, betalen wij het prijsverschil terug. De terugbetaling geldt alleen voor een identiek product (afmetingen, kleur, verpakking, merk enz.) waarvan de prijs in de winkel, op de website of elke andere handel is opgegeven.
Als u de terugbetaling van het prijsverschil vraagt, moet u via alle middelen in uw bezit het schriftelijk bewijs of een verantwoordingsstuk leveren van de lagere prijs die u elders heeft gevonden (kasticket, catalogus, folder, offerte enz.).
Deze garantie geldt alleen voor prijsvergelijkingen binnen het grondgebied van België. Deze garantie op terugbetaling geldt niet voor producten die tijdelijk in promotie of uitverkoop zijn en producten waarvoor een prijs werd onderhandeld. Producten die met andere producten op webwinkels worden vergeleken vallen ook niet onder deze garantie op terugbetaling net zoals de producten die worden aangeboden door firma’s die geen vestiging in België hebben die open is voor het publiek.
Deze garantie is, zoals voor alle Belgische bedrijven, onder voorbehoud van verbod op verkoop onder de kostprijs.


Hoe cadeaucheques schenken?
Als u cadeaucheques bestelt tegelijkertijd met andere producten, dan worden deze apart opgestuurd, per post en binnen de 7 dagen.
De cadeaucheques kunnen gebruikt worden op www.gerstaecker.be.


Wat zijn de kenmerken van de producten van het merk Gerstaecker?



Het zijn producten met de beste prijs-kwaliteitverhouding. Het is absoluut niet onze bedoeling de bestaande merken te verdringen, zij vormen immers de essentie van ons beroep. Wij wensen enkel een alternatief aan de artiesten aan te bieden, wat de grote namen van het domein van de schone kunst niet doen door politieke merkstrategie. Onze Gerstaecker producten worden vervaardigd zonder tussenpersonen en wij kunnen daardoor de beste prijzen aanbieden, vermits wij het volledige ontwerpproces van het begin tot het einde beheersen. Het groot succes dat onze producten kennen is de mooiste beloning en het beste bewijs van de kwaliteit van onze aanbiedingen.
Hoe weet u dat u zich op een beveiligde website bevindt?
Bovenaan uw browser, wanneer het adres in de balk van uw browser begint met « https:// » (où le "s" signifie sécurisé). En/of: onderaan uw browser dankzij het symbool van het hangslot.
Uw online betaling is totaal beveiligd aangezien de gegevens van uw bankkaart nooit onversleuteld op het netwerk komen.
Hoe de klantendienst contacteren?
Onze klantendienst is steeds tot uw beschikking via het contactformulier, door op de link “Contacteer ons” te klikken, onderaan de pagina of per e-mail aan welkom@gerstaecker.be of op het telefoonnummer 03 808 17 53.



Van links naar rechts: Romain, Cédric, Estelle, Christelle G., Stéphanie, Aurélie J., Dominique, Aurélie R., Christelle C.



De maten

Hieronder de specifieke maten van de door ons aangeboden lijsten:


standard (cm)Groot (cm)Enorm (cm)Panoramisch (cm

Groot

Panoramisch (cm)

10 x 15

60 x 120
120 x 160
20 x 40

10 x 100

13 x 1870 x 80
120 x 200
20 x 50
20 x 80
18 x 24
70 x 90
140 x 160
20 x 60
20 x 100
20 x 30
70 x 100
140 x 20020 x 7030 x 120
24 x 30
80 x 100 160 x 20020 x 80
24 x 32
80 x 110
20 x 100
30 x 40
80 x 120
30 x 50
30 x 50
90 x 110
30 x 60
40 x 50
90 x 120
30 x 70
40 x 60
902 x 130
30 x 80
40 x 100
100 x 120
30 x 90
50 x 60
100 x 120
30 x 100
50 x 70
100 x 140

30 x 120


50 x 80
100 x 150
30 x 150
60 x 70
100 x 160
40 x 80
60 x  80
120 x 150
40 x 100
60 x 90
120 x 160
40 x 120
60 x 100


50 x 100
70 x 80


50 x 150
70 x 120

60 x 180



Vierkant (cm)Dubbel vierkant (cm)Quadriptiek (cmTriptiek (cm)Hart (cm)
5 x 5
15 x 3020 x 20 en hauteur20 x 2020
7 x 7
20 x 4020 x 20 en carré
30
7,5 x 7,5
30 x 60

40
10 x 10
40 x 80

50
15 x 15
50 x 100


20 x 20
60 x 120Rond (cm)Ovaal (cm)Hexagonaal (cm)
25 x 25
80 x 1602020 x 3015 
30 x 30100 x 2003030 x 4025
40 x 40
4040 x 50
50 x 50Drievoudig vierkant (cm)50

60 x 6030 x 90


70 x 7040 x 120


80 x 8050 x 150Triangel (cm)Rechthoekig (cm)Triangel (cm)
90 x 90
205 x 720 x 20 x 60
100 x 100Kubus (cm)308 x 620 x 20 x 90
120 x 1208 x 8 x 5
8 x 10
150 x 150 8 x 8 x 8



Cookies garanderen de goede werking van onze website. Gelieve op „OK“ te klikken om het gebruik van cookies te aanvaarden. Meer hierover.

 

OK