GOLDEN is de eerste leverancier die een matte Pouring-Medium ontwikkeld heeft!
Het ideale Acryl-Medium voor Pouring- oftewel giet-techniek. GOLDEN Color Pouring Medium Matte wordt met Heavy-Body, High Flow, Flow Acrylics en andere acrylverf vermengt en zorgt voor een prachtige, zachtmatte oppervlakte. Daarbij vermengen de verschillende kleuren zich niet, maar verlopen met deze speciale Pouring-techniek geweldig met elkaar en geven daarbij een spectaculair kleurresultaat!
De toevoeging van GOLDEN Color Pouring Medium Matte bevordert het drogen tot een gladde, gelijkmatige film met een goede flexibiliteit maar met matige klaarheid. Het Medium is bij uitstek geschikt voor het aanbrengen op kalkachtige ondergronden. Daarnaast reduceert het scheuren ("Crazing") in lak, gegoten- en andere dunne, gietbare verfprojecten.
GOLDEN Color Pouring Medium Matte - de producteigenschappen
100% Acryl-Medium voor het gieten van verschillende verflagen
Ideaal voor Pourings waarbij een matte- en gelijkmatige oppervlakte gewenst is
De verf droogt met dezelfde optiek op, zoals het in vochtige toestand is en geeft een gematigde klaarheid
Kan met alle acrylverven gebruikt worden (Fluids zijn vanwege hun consistence bijzonder goed geschikt!)
Verkrijgbaar in verschillende verpakkingsgrootte
GOLDEN Color Pouring Medium Matte - Gebruikerstips:
Mengverhouding ongeveer 10:1 (Pouring Medium tot acrylverf)
Een groter deel Pouring Medium verhoogt de transparantie
Het gemengde resultaat het beste een nacht afgedekt laten staan, waardoor luchtbellen kunnen verdwijnen
Giet de verf direct over het verfoppervlak om luchtbellen te voorkomen
Verschillende giettechnieken voor GOLDEN Color Pouring Medium Matt
Eenkleurig:
Gelijkmatige afdekking van een bepaald gebied met één kleur
Meerkleurig:
Verschillende verftinten vermengen zich niet en blijven zuiver afgebakend
"Dirty Pour":
Meerdere kleuren worden in een beker gegoten en op de te beschilderen ondergrond gegoten. Daarbij ontstaat een marmerachtige patroon.
"Flip Cup, Dirty Pour":
Een bijzonder geliefde techniek. De beker wordt hier niet op de schilderondergrond gegoten, maar omgekeerd er zeer direct opgezet en dan langzaam omhoog getrokken.